És fonamental corregir els mals hàbits com més aviat millor, perquè aquests no desencadenen en dolors o fins i tot lesions. Per això la importància de la higiene postural a la feina.
Higiene postural a la feina: definició
Es tracta d'un conjunt de tècniques i pràctiques destinades a mantenir una bona postura i prevenir lesions musculars a l'entorn laboral.
Una sèrie de mesures que s'apliquen al lloc de treball per evitar les postures inadequades o la realització d'esforços excessius que poden acabar afectant la salut del treballador.
Importància de la higiene postural a l'oficina
Però la higiene postural a la feina no afecta únicament el treball sedentari . Una mateixa tasca es pot arribar a realitzar de maneres diferents, algunes de les quals són més segures i requereixen un menor esforç físic. Per exemple, si a la teva feina has d'aixecar objectes pesants, no és el mateix fer-ho forçant la zona lumbar, que flexionant els genolls en ajupir-se.
En aquest post ens centrarem en la importància de mantenir uns bons hàbits posturals a l'oficina .
Els que treballem en un despatx, o teletreballem des de casa, passem moltes hores asseguts a una cadira davant de l'ordinador. Una mala postura en asseure'ns, un mobiliari inadequat o una mala il·luminació, a la llarga, ens poden ocasionar greus problemes de salut.
Dolors musculars, danys a la columna vertebral, hèrnies, lumbàlgies o fins i tot malalties cardiovasculars són algunes de les conseqüències de no dur a terme una correcta higiene postural.
Normes bàsiques de la higiene postural a la feina
Repassem a continuació una llista de bons hàbits que cal dur a terme si treballes en una oficina.
Mantingues una postura correcta
És important que mantinguis una postura correcta en seure a la cadira de treball, amb l'esquena recta, les espatlles relaxades i el cap dret. A més de prevenir o reduir molèsties musculars, una postura correcta us permetrà millorar la respiració i l'oxigenació del cos. A més, t'ajudarà a augmentar la concentració i, per tant, afavorirà el teu rendiment i la teva productivitat.Utilitza una cadira ergonòmica
Una cadira ergonòmica que s'adapti a la teva anatomia i tipus de feina serà fonamental per poder desenvolupar millor la teva activitat laboral a l'oficina. La cadira ha d'estar ajustada a l'alçada adequada perquè el colze quedi per sobre de la taula. En cas que no es toqui amb els peus a terra, caldria un reposapeus o fer servir una cadira d'ergonomia dinàmica. El respatller ha de donar bon suport a la part baixa de la teva esquena , per mantenir la lordosi lumbar quan ens cansem o ens inclinem cap enrere.
Share:
5 estiraments a l'oficina per corregir la teva postura
Punts clau de la Llei del Teletreball a Espanya