El mobiliari d'oficina afecta la productivitat?
Sí, el mobiliari doficina pot afectar significativament la productivitat dels empleats duna empresa. El mobiliari d'oficina influeix en la comoditat, l'ergonomia, la col·laboració, la concentració i l'estat d'ànim dels empleats , cosa que pot tenir un efecte directe en la productivitat i el rendiment en el treball al llarg de les jornades laborals. Aquests són alguns dels aspectes on influeix un mobiliari d'oficina adequat.- El mobiliari ergonòmic proporciona un suport adequat per al cos , la qual cosa ajuda a prevenir molèsties i lesions relacionades amb el treball, com ara mals d'esquena, coll i canell. Els empleats que treballen en un entorn còmode i ergonòmic tendeixen a sentir-se menys cansats i poden mantenir un nivell de concentració més alt durant períodes de temps més llargs.
- El mobiliari d'oficina també influeix en el disseny i la distribució de l'espai de treball . Un disseny intel·ligent pot facilitar la col·laboració i la comunicació entre els empleats, cosa que pot impulsar l'eficiència i la productivitat. Per exemple, la disposició dels escriptoris, les sales de reunions ben equipades i els espais comuns ben dissenyats poden fomentar la interacció i lintercanvi didees.
- El mobiliari adequat pot ajudar a reduir el soroll i les distraccions a l'oficina . Els cubicles o les divisions ben dissenyades poden proporcionar cert nivell de privadesa i ajudar a bloquejar el soroll no desitjat, la qual cosa permet als empleats concentrar-se millor en les seves tasques.
- L'entorn de treball, inclòs el mobiliari, pot tenir un impacte a l' estat d'ànim i la motivació dels empleats . Un espai de treball atractiu i ben dissenyat , amb colors agradables i decoració inspiradora, pot generar un ambient positiu i estimulant, cosa que pot millorar l'estat d'ànim dels empleats i, per tant, augmentar la productivitat.
5 solucions ergonòmiques per augmentar la productivitat
Per a qui es pregunti com millorar la productivitat d'una empresa a través del mobiliari , volem proposar 5 maneres efectives d'aconseguir-ho. Com a experts en ergonomia a la feina , les considerem fonamentals a l'hora de crear un espai de treball còmode, saludable i productiu.Cadira ergonòmica
Una cadira ergonòmica equilibra la distribució del pes corporal, afavoreix la circulació i redueix la possibilitat de patir malalties que es poden traduir en lesions futures . Com més benestar, més productivitat. A més, la cadira ergonòmica s'adapta a les proporcions de cada cos , ajustant l'angle del respatller i del seient i evitant la monotonia a la feina . Estar assegut moltes hores a la mateixa posició, és dolent per a la teva concentració i el teu nivell de productivitat. A través del servei de cita prèvia d'Ergonomika, podeu concertar una visita amb l'equip d'experts perquè us assessorin i ajudin a trobar la cadira que millor s'adapti a tu .Butaca ergonòmica
Una altra de les accions de millora a la feina és l'ús de la butaca. Alternar moments de treball amb moments de desconnexió resulta essencial i per això són molt recomanables les butaques ergonómiques . Es tracta de seients dissenyats per proporcionar una màxima comoditat i relaxació . Pel disseny actual i modern, s'adapten a tot tipus d'ambients i espais interiors.Tamboret semi de peu
Un tamboret ergonòmic resulta ideal per adoptar una postura semi dreta. Amb ell, aconseguiràs millorar la teva postura , mantenint la columna vertebral alineada i l'esquena dreta , evitant malalties en dorsal i cames. Regulable a diferents alçades, aquest tipus de tamboret et permetrà treballar en la posició desitjada, fins i tot gairebé dempeus, cosa que implica una despesa d'energia més gran al llarg de jornades laborals d'horaris flexibles. Aportaràs al teu cos descans i benestar i aconseguiràs augmentar la productivitat .Taula ergonòmica
Les taules ergonòmiques afavoreixen també la productivitat a la feina. Les seves dimensions són importants , entre 120cm de llargada, 80cm d'amplada i 72 cm d'alçada. Això no obstant, s'han d'adaptar en funció de les característiques físiques de cada treballador i de la cadira triada.L'espai que ocupa la taula de treball ha de permetre moure's fàcilment al seu voltant, sense que hi hagi obstacles que ho impedeixin. A més, ha de permetre al treballador moure les cames amb facilitat i almenys han d'existir 65 centímetres des del terra a la part que més a prop es troba de la cadira per poder ser considerada còmoda. Finalment, una taula ergonòmica ha de fomentar l'organització de tots els materials i els equips que utilitza el treballador.
Taula elevable
Els escriptoris d'alçada regulable, totalment personalitzables, permeten alternar les estones de treball assegut o dempeus , segons es vulgui en cada moment. Ajuden a mantenir una postura ergonòmica adequada, alineant correctament la columna vertebral, reduint la tensió al coll i l'esquena, i evitant problemes posturals a llarg termini.A més, la possibilitat de canviar entre estar assegut i dempeus durant el treball, evita el sedentarisme prolongat , augmentant l'energia i la vitalitat, la qual cosa pot conduir a un nivell d'alerta, concentració més gran i, per tant, productivitat en les tasques realitzades.
Share:
Com netegeu les rodes d'una cadira d'oficina?
5 consells per crear una oficina a casa, ideal i ergonòmica