Enviament gratuït a partir de 100€

Avui parlem sobre com millorar la productivitat d´una empresa gràcies al mobiliari ergonòmic.

El mobiliari d'oficina afecta la productivitat?

Sí, el mobiliari doficina pot afectar significativament la productivitat dels empleats duna empresa. El mobiliari d'oficina influeix en la comoditat, l'ergonomia, la col·laboració, la concentració i l'estat d'ànim dels empleats , cosa que pot tenir un efecte directe en la productivitat i el rendiment en el treball al llarg de les jornades laborals. Aquests són alguns dels aspectes on influeix un mobiliari d'oficina adequat.
  • El mobiliari ergonòmic proporciona un suport adequat per al cos , la qual cosa ajuda a prevenir molèsties i lesions relacionades amb el treball, com ara mals d'esquena, coll i canell. Els empleats que treballen en un entorn còmode i ergonòmic tendeixen a sentir-se menys cansats i poden mantenir un nivell de concentració més alt durant períodes de temps més llargs.
  • El mobiliari d'oficina també influeix en el disseny i la distribució de l'espai de treball . Un disseny intel·ligent pot facilitar la col·laboració i la comunicació entre els empleats, cosa que pot impulsar l'eficiència i la productivitat. Per exemple, la disposició dels escriptoris, les sales de reunions ben equipades i els espais comuns ben dissenyats poden fomentar la interacció i lintercanvi didees.
  • El mobiliari adequat pot ajudar a reduir el soroll i les distraccions a l'oficina . Els cubicles o les divisions ben dissenyades poden proporcionar cert nivell de privadesa i ajudar a bloquejar el soroll no desitjat, la qual cosa permet als empleats concentrar-se millor en les seves tasques.
  • L'entorn de treball, inclòs el mobiliari, pot tenir un impacte a l' estat d'ànim i la motivació dels empleats . Un espai de treball atractiu i ben dissenyat , amb colors agradables i decoració inspiradora, pot generar un ambient positiu i estimulant, cosa que pot millorar l'estat d'ànim dels empleats i, per tant, augmentar la productivitat.

5 solucions ergonòmiques per augmentar la productivitat

Per a qui es pregunti com millorar la productivitat d'una empresa a través del mobiliari , volem proposar 5 maneres efectives d'aconseguir-ho. Com a experts en ergonomia a la feina , les considerem fonamentals a l'hora de crear un espai de treball còmode, saludable i productiu.

Cadira ergonòmica

tipus de cadira ergonòmica per millorar productivitat a empreses i oficines Una cadira ergonòmica equilibra la distribució del pes corporal, afavoreix la circulació i redueix la possibilitat de patir malalties que es poden traduir en lesions futures . Com més benestar, més productivitat. A més, la cadira ergonòmica s'adapta a les proporcions de cada cos , ajustant l'angle del respatller i del seient i evitant la monotonia a la feina . Estar assegut moltes hores a la mateixa posició, és dolent per a la teva concentració i el teu nivell de productivitat. A través del servei de cita prèvia d'Ergonomika, podeu concertar una visita amb l'equip d'experts perquè us assessorin i ajudin a trobar la cadira que millor s'adapti a tu . 

Butaca ergonòmica

Butaca ergonòmica ideal per millorar la productivitat a l'oficina Una altra de les accions de millora a la feina és l'ús de la butaca. Alternar moments de treball amb moments de desconnexió resulta essencial i per això són molt recomanables les butaques ergonómiques . Es tracta de seients dissenyats per proporcionar una màxima comoditat i relaxació . Pel disseny actual i modern, s'adapten a tot tipus d'ambients i espais interiors.

Tamboret semi de peu

Tamboret semi de peu ideal per millorar la productivitat a l'oficina Un tamboret ergonòmic resulta ideal per adoptar una postura semi dreta. Amb ell, aconseguiràs millorar la teva postura , mantenint la columna vertebral alineada i l'esquena dreta , evitant malalties en dorsal i cames. Regulable a diferents alçades, aquest tipus de tamboret et permetrà treballar en la posició desitjada, fins i tot gairebé dempeus, cosa que implica una despesa d'energia més gran al llarg de jornades laborals d'horaris flexibles. Aportaràs al teu cos descans i benestar i aconseguiràs augmentar la productivitat .

Taula ergonòmica

taula ergonòmica oficina per millorar la productivitat Les taules ergonòmiques afavoreixen també la productivitat a la feina. Les seves dimensions són importants , entre 120cm de llargada, 80cm d'amplada i 72 cm d'alçada. Això no obstant, s'han d'adaptar en funció de les característiques físiques de cada treballador i de la cadira triada. 
L'espai que ocupa la taula de treball ha de permetre moure's fàcilment al seu voltant, sense que hi hagi obstacles que ho impedeixin. A més, ha de permetre al treballador moure les cames amb facilitat i almenys han d'existir 65 centímetres des del terra a la part que més a prop es troba de la cadira per poder ser considerada còmoda. Finalment, una taula ergonòmica ha de fomentar l'organització de tots els materials i els equips que utilitza el treballador.

Taula elevable

taula elevable ideal per millorar la productivitat dels treballadors Els escriptoris d'alçada regulable, totalment personalitzables, permeten alternar les estones de treball assegut o dempeus , segons es vulgui en cada moment. Ajuden a mantenir una postura ergonòmica adequada, alineant correctament la columna vertebral, reduint la tensió al coll i l'esquena, i evitant problemes posturals a llarg termini.
A més, la possibilitat de canviar entre estar assegut i dempeus durant el treball, evita el sedentarisme prolongat , augmentant l'energia i la vitalitat, la qual cosa pot conduir a un nivell d'alerta, concentració més gran i, per tant, productivitat en les tasques realitzades.